10 شرکت برتر تجهیزات پزشکی در سال 2023 چه شرکت هایی هستند؟

 

ارزش بازار جهانی تجهیزات پزشکی در سال 2022 به 512.29 میلیارد دلار رسید و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2030 به حدود 800 میلیارد دلار برسد. با شیوع روزافزون بیماری‌های مزمن و گسترش روش‌های جراحی و تشخیصی که به نوبه خود باعث تشویق شرکت‌ها می‌شود، رشد روزافزون این صنعت برای بهبود، توسعه و ایجاد پیشرفت‌های نوآورانه پزشکی، تقویت می‌شود.

در فهرست زیر، ما شرکت‌های پیشرو در تولید تجهیزات پزشکی را بر اساس درآمد سال 2023 در مقایسه با سال 2022 رتبه‌بندی کرده‌ایم و فقط به نتایج بخش تجهیزات پزشکی آنها نگاه می‌کنیم.

1. ابوت
31.27 دلار آمریکا(+4%)

ابوت در سال 2023 به عنوان بزرگترین شرکت تجهیزات پزشکی در جهان رتبه اول را به خود اختصاص داد. ابوت با بیش از 115,000 کارمند در سراسر جهان، حضور در بیش از 160 کشور و بیش از 135 سال در تجارت، محصولاتی نوآورانه در زمینه تشخیص، دستگاه های پزشکی، تغذیه و داروهای ژنریک مارک دار ایجاد می کند.

در سال 2022، ابوت به دلیل عملکرد خوب در مراقبت از دیابت، ساختار قلب و الکتروفیزیولوژی، فروش بخش تجهیزات پزشکی خود را 4 درصد افزایش داد. این شرکت همچنین با تایید FDA از Navitor، کاشت دریچه آئورت ترانس کاتتر، Eterna، محرک طناب نخاعی قابل شارژ، Aveir، ضربان ساز بدون سرب، سیستم FreeStyle Libre 3، مانیتور قند و استفاده گسترده از کنترل از راه دور CardioMEMS HF، مجموعه خود را گسترش داد.

رابرت بی فورد، رئیس و مدیر اجرایی Abbott اظهار داشت: "ما به طور قابل توجهی از راهنمایی های EPS که در ابتدای سال گذشته ارائه کردیم، با وجود شرایط چالش برانگیز تجارت جهانی، فراتر رفتیم." او ادامه داد: "خط تولید تحقیق و توسعه ما با چندین عرضه جدید و آتی محصول جدید که ما را به خوبی در آینده نشان خواهد داد، همچنان بسیار پربار است."

 

2. مدترونیک
31.23 دلار آمریکا(-1%)

مدترونیک پس از پنج سال رتبه اول بودن، در سال 2023 در جایگاه دوم قرار گرفت. این شرکت با بیش از 95,000 نفر در 150 کشور، راه حل هایی را با استفاده از فناوری، از هوش مصنوعی تا مراقبت های متصل و فراتر از آن برای درمان بیش از 70 بیماری از جمله دیابت، عصبی، قلبی عروقی به علاوه خیلی بیشتر ارائه می کند.

مدترونیک درآمد کل سال جهانی را 31.227 میلیارد دلار گزارش کرد که کاهش 1.4٪ بر اساس گزارش و افزایش 2.1٪ بر اساس ارگانیک است. کاهش درآمد ناشی از نرخ نامطلوب ارز و تورم بود. مجموعه جراحی های پزشکی این شرکت که شامل نوآوری های جراحی، تنفسی، گوارشی و کلیوی است، به دلیل کاهش فروش دستگاه تنفس مصنوعی با نرخ کووید-19 کمتر در مقایسه با سال قبل و عملکرد نامطلوب در چین، شاهد کاهش 7.7 درصدی فروش در سال 2023 بود. . با این حال، این امر با رشد تک رقمی پایین برای هر دو مجموعه کاردیو عروقی و علوم اعصاب شرکت کمی جبران شد.

 

3. جانسون و جانسون
27.43 دلار آمریکا (+1%)

جانسون و جانسون در سال 2023 در بین 3 شرکت برتر باقی مانده است. بخش تجهیزات پزشکی جانسون و جانسون که اخیراً به MedTech تغییر نام داده است، شامل طیف گسترده ای از محصولات مورد استفاده در زمینه های ارتوپدی، جراحی، راه حل های مداخله ای و سلامت چشم است.

فروش بخش Medtech این شرکت در سال 2022 مطابق با 2 سال قبل ثابت ماند. رشد توسط استراتژی‌های تجاری متمرکز، راه‌اندازی موفقیت‌آمیز محصولات جدید و بهبود در بازیابی روش‌های جهانی انجام شد. جانسون و جانسون همچنین از خرید Abiomed سود برد و آنها را به رهبر جهانی در بهبود قلب تبدیل کرد.

با نگاهی به آینده، جانسون و جانسون قصد دارد بر ایجاد قابلیت‌های دیجیتالی از جمله هوش مصنوعی، علم داده و اتوماسیون هوشمند تأکید کند که به گفته آنها موج بعدی نوآوری در تقاطع علم و فناوری را تقویت خواهد کرد.

 

4. زیمنس 
23.43 دلار آمریکا (+30%)

زیمنس که دفتر مرکزی آن در آلمان قرار دارد، شاخه فناوری پزشکی مجموعه اتوماسیون و برق زیمنس است.

سال 2022 اولین سال مرحله استراتژی "جاه طلبی جدید" شرکت بود و شاهد نتایج قوی بود زیرا فروش زیمنس (21.71 میلیارد یورو) 30 درصد نسبت به سال 2021 افزایش یافت. درآمد به طور قابل توجهی در همه بخش‌ها افزایش یافت: افزایش تصویر به میزان 5.8 درصد، واریان 6.5٪، درمان های پیشرفته با 5.7٪، و تشخیص با 6.6٪.افزایش یافت.

در گزارش سالانه برند مونتاگ، مدیر عامل زیمنس، اظهار داشت: «به طور کلی، تیم زیمنس نتایج بسیار خوبی در سه ماهه چهارم به دست آورد و با وجود شرایط بسیار دشوار یک سال مالی دیگر را با موفقیت به پایان رساند. این نشانه قدرت است که در اولین سال مرحله "جاه طلبی جدید" استراتژی 2025، ما دو بار اهداف سالانه خود را برای رشد درآمد و درآمد افزایش دادیم و به آنها دست یافتیم. افزایش مستمر سفارش، اعتماد ما را برای سال مالی 2023 تقویت می کند.

 

5. مراقبت های پزشکی فرسنیوس
20.92 دلار آمریکا (+8%)

فرسنیوس، شرکت بین المللی مراقبت های بهداشتی مستقر در آلمان، در سال 2023 به رتبه پنجم صعود کرد. فرسنیوس ارائه دهنده پیشرو محصولات و خدمات در جهان برای افراد مبتلا به بیماری های کلیوی است که نزدیک به 4 میلیون بیمار در سراسر جهان به طور منظم تحت درمان دیالیز قرار می گیرند.

علیرغم مشکلات اقتصادی، فرسنیوس شاهد افزایش 8 درصدی درآمد در سال بود. رشد عمدتاً ناشی از عملکرد خوب در EMEA بود. این شرکت اعلام کرد که مدل عملیاتی جدید خود را با دو بخش جهانی اجرا کرده است: توانمندسازی مراقبت (محصولات مراقبت سلامت) و ارائه مراقبت (خدمات مراقبت بهداشتی). این مدل عملیاتی جدید شفافیت بیشتری را برای هدایت بهبود عملکرد تجاری هدفمند فراهم می کند.

هلن گیزا، مدیر اجرایی مراقبت‌های پزشکی فرسنیوس، گفت: تمرکز واضح ما در سال‌های آینده بر بهبود عملکرد عملیاتی و تلاش‌های تغییر ما برای اطمینان از ایجاد ارزش سهامداران خواهد بود. این شامل گام‌های جسورانه‌تری برای ساده‌سازی و تمرکز بیشتر بر نحوه مدیریت کسب‌وکارمان برای بهبود رشد سودآور پایدار است. این امر از طریق ساختار حاکمیتی ساده و کارآمد، اجرای سریع‌تر کارایی عملیاتی در دو بخش جدید جهانی، و ساده‌سازی بیشتر فرآیندها و مجموعه ما به دست خواهد آمد. همه اینها از ماموریت تزلزل ناپذیر ما برای ارائه بهترین مراقبت ممکن برای بیماران خود در سراسر جهان پشتیبانی می کند. سال 2022 نشان داده است که ما در یک محیط بسیار چالش برانگیز عمل می کنیم. در حالی که انتظار داریم بادهای مخالف بیشتری نسبت به بادهای دنباله دار داشته باشیم و هیچ حمایتی از سوی دولت برای سال 2023 وجود نداشته باشد، تلاش های تغییر و تمرکز ما به ما امکان می دهد تا اجرای ابتکارات استراتژیک خود را تسریع کنیم و به رشد درآمد در سال 2024 بازگردیم.

 

6. بکتون دیکسون و شرکا
18.90 میلیارد دلار آمریکا (-6%)

بکتون دیکسون و شرکا یکی از مهمترین 10 شرکت برتر فناوری پزشکی جهانی است. بکتون دیکسون و شرکا که معمولاً با نام BD شناخته می شود، یک شرکت چندملیتی آمریکایی است که دستگاه های پزشکی، سیستم های ابزار، و معرف ها را تولید و به فروش می رساند.

بکتون دیکسون و شرکا پس از رشد قوی در سال 2021، با افزایش 18 درصدی فروش، در سال 2022 با انحراف کسب و کار مراقبت از دیابت خود، که اکنون به نام Embecta Corp شناخته می شود، شاهد کاهش درآمد بود.این شرکت استراتژی، و دو محصول قابل توجه را در سال 2022 راه اندازی کرد: راه حل نرم افزاری، BD Research Cloud و BD Effivas، نسل بعدی سرنگ شیشه ای قابل پر شدن. آنها همچنین اعلام کردند که با Biocorp به توافق رسیده اند و تعهد BD به مراقبت هوشمند و متصل را بیشتر می کند.

در یک بیانیه مطبوعاتی، تام پولن، رئیس هیئت مدیره، مدیرعامل و رئیس BD گفت: "ما عملکرد قابل اعتماد و ثابتی ارائه دادیم که نشان دهنده تعهد تزلزل ناپذیر تیم ما به هدف ما و اجرای برنامه رشد ما است - در حالی که در محیط کلان چالش برانگیز همه شرکت ها در حال حرکت هستند. با نگاه به آینده، عملکرد و حرکت قوی ما اعتماد به نفس ما را برای ادامه ایجاد ارزش قابل توجه و پایدار برای همه ذینفعان افزایش می دهد."

 

7. جنرال الکتریک
18.46 میلیارد دلار آمریکا (+4%)

جنرال الکتریک، شرکت پیشرو در زمینه فناوری پزشکی و علوم زیستی جهانی، با شکست دادن استرایکر به جایگاه هفتم، رسیده است. جنرال الکتریک با مجموعه گسترده ای از محصولات، برای تصویربرداری، سونوگرافی، نرم افزار و راه حل های مراقبت از زندگی به طور گسترده ای شناخته شده است. جنرال الکتریک که بیش از 100 سال به بیماران و ارائه دهندگان، خدمات ارائه می دهد، مراقبت شخصی، متصل و دلسوزانه را پیش می برد.

در سال 2022، فروش جنرال الکتریک به 18.3 میلیارد دلار رسید که نشان دهنده افزایش 4٪ است که توسط تصویربرداری و اولتراسوند هدایت می شود. اکتساب ها نیز بر کل درآمدها تأثیر مثبتی گذاشت. پیتر آردوینی، رئیس و مدیر عامل شرکت جنرال الکتریک در یک تماس درآمدی گفت: «جنرال الکتریک در سه ماهه چهارم و سال 2022 به دلیل تقاضای قوی بازار نهایی، بهبود قیمت‌گذاری و کاهش فشارهای زنجیره تأمین، رشد درآمدی قوی را به همراه داشت. رشد درآمد نشان‌دهنده پیشرفت ما برای جبران چالش‌های تحویل و بهبود عملکرد محصول است.» او در ادامه افزود: «با نگاهی به آینده، مطمئن هستیم که سرمایه‌گذاری شتابان ما در نوآوری، و همچنین استانداردسازی در سراسر پلتفرم‌ها، باعث رشد درآمد و حاشیه خواهد شد. ما می بینیم که مشتریان به سرمایه گذاری در کنار بادهای کلان اقتصادی، مانند افزایش دیجیتالی شدن مراقبت های بهداشتی، گسترش دسترسی به مراقبت و پیر شدن جمعیت در سطح جهان ادامه می دهند. ما در موقعیت خوبی هستیم تا به تعهدات خود در سال 2023 عمل کنیم.»

 

8. استرایکر
18.40 میلیارد (+8%)

شرکت چندملیتی آمریکایی استرایکر که در سال 1941 تأسیس شد، به یکی از شرکت های پیشرو در زمینه فناوری پزشکی در جهان تبدیل شده است. استرایکر با 46,000 کارمند در سراسر جهان، بر ایجاد راه حل های نوآورانه در ارتوپد، راه حل های پزشکی و جراحی، فناوری عصبی و مراقبت از ستون فقرات تمرکز دارد که به بهبود شرایط بیماران و نتایج بیمارستان کمک می کند.

در سال 2022، استرایکر درآمد کل سال را 18.4 میلیارد دلار گزارش کرد که این نتیجه عملکرد خوب برای همه بخش‌ها با فروش بسیار قوی برای MedSurg و Neurotechnology (+ 11.2٪) بود که توسط محصولات پزشکی با حجم فروش بالاتر ناشی از تقاضا انجام شد.

با نگاهی به آینده، علیرغم نوسانات محیطی کلان اقتصادی که باعث اختلالات زنجیره تامین، خطرات تورمی و نوسانات ارزی می شود، استرایکر حرکت خوبی را حفظ کرده و انتظار دارد در سال 2023 رشد قوی داشته باشد.

 

9. فیلیپس
17.80 میلیارد دلار آمریکا (-7%)

فیلیپس با بیش از صد سال فعالیت، یک شرکت فناوری متنوع است. بخش مراقبت های بهداشتی فیلیپس 42 درصد از درآمد جهانی آن را تشکیل می دهد و از سه حوزه اصلی تشکیل شده است: تشخیص و درمان، مراقبت های متصل و سلامت شخصی. در سال 2022، فروش محصولات بهداشتی و خدمات فیلیپس به 17.8 میلیارد دلار رسید که در مقایسه با سال قبل 7 درصد کاهش داشت. عملکرد نامطلوب ناشی از چالش‌های عملیاتی و عرضه، وضعیت کووید-19 در چین، پیامدهای اقدام میدانی Respironics و جنگ روسیه و اوکراین بود.

با توجه به نتایج سال کامل شرکت، روی جاکوبز مدیر عامل شرکت اظهار داشت: «2022 سال بسیار ناامیدکننده ای برای فیلیپس و ذینفعان آن بود و ما در حال انجام اقدامات قاطعانه برای تقویت ایمنی و کیفیت بیمار، بهبود اجرا و افزایش عملکرد خود هستیم."

 

10. کاردینال سلامت
15.9 میلیارد دلار - 6٪

کاردینال هلث که مقر آن در دوبلین، اوهایو است، یک تولید کننده و توزیع کننده جهانی محصولات پزشکی و آزمایشگاهی، و ارائه دهنده راه حل های عملکرد و داده برای امکانات مراقبت های بهداشتی است. این شرکت با بیش از 50 سال تجربه و 46,000 کارمند، به طور گسترده برای ارائه داروها، محصولات پزشکی و خدماتی که به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی کمک می کند، شناخته شده است. پس از سال سخت 2022 که به طور قابل توجهی تحت تأثیر تورم و محدودیت های زنجیره تامین قرار گرفت، در سال مالی 2023، فروش بخش پزشکی این شرکت 6 درصد کاهش یافت که عمدتاً ناشی از کاهش تقاضا برای PPE بود.

در یک بیانیه مطبوعاتی، جیسون هولار، مدیرعامل کاردینال هلث اظهار داشت: «ما از پایان قوی سال، از جمله تولید جریان نقدی قوی، ادامه رشد قوی در بخش داروسازی و بهبود قابل توجه در بخش پزشکی، که ناشی از اجرا است، خرسندیم. ما با شتاب وارد سال مالی جدید می‌شویم و دستورالعمل‌های EPS سال مالی 2024 را که قبلا ابلاغ شده بود، افزایش می‌دهیم."

 

منبع: proclinical.com